Google AdWords – zalety i wady

0
2360

Promowanie firmy dzięki Google AdWords jest obecnie bardzo popularne i powszechnie wykorzystywane niemal w każdej branży. To bardzo ważne, aby dbać o odpowiednio prowadzony marketing internetowy – szczególnie przy wsparciu specjalistów z tej dziedziny. Jednak AdWords, jak każde narzędzie, posiada nie tylko zalety, ale i wady. Warto zapoznać się z nimi – chociażby dlatego, aby mieć pewność co do efektywnego używania tej formy reklamy.

AdWords – co to takiego?

Google AdWords to narzędzie wyszukiwarki, pozwalające na stworzenie kampanii linków sponsorowanych, wyświetlających się jako jedne z pierwszych na kartach przeglądarki lub – w zależności od formy reklamy – na wybranych witrynach. System Pay Per Click pozwala na pobieranie opłaty z konta tylko w momencie, gdy użytkownik kliknie w wyświetlający się mu odnośnik.

Zależy i wady

Świadomość, czym tak właściwie jest Google AdWords jest niezbędna do tego, aby wymienić wady i zalety tego narzędzia. Podsumowanie wygląda następująco.

Zalety Ad Words to:

  • szybki, wręcz natychmiastowy efekt – ale tylko w sytuacji, gdy kampania zostanie odpowiednio stworzona oraz zoptymalizowana
  • właściwe dopasowanie grupy odbiorców – możliwość ścisłego dobory użytkowników, którym ma wyświetlać się reklama
  • wyświetlanie się tylko na odpowiednie słowa kluczowe – fakt, iż płatność jest naliczana w momencie rzeczywistego kliknięcia w link
  • optymalizacja pod względem lokalizacji – możliwość dopasowania odpowiedniego regionu, gdzie ma wyświetlać się reklama
  • dostępność statystyk – dzięki nim można analizować bardzo wiele czynników dotyczących promocji, w tym na przykład zachowania internetów
  • różne formaty kampanii – odpowiednie do każdego typu promocji

Wady Ad Words to:

  • duży budżet nie gwarantuje osiągnięcia pierwszej pozycji w wyszukiwarce – możliwa jest ona tylko dzięki dobrej jakości witryny, reklamy oraz dzięki odpowiednim słowom kluczowym
  • zmiany stawek – bardzo mocno zależne od działań konkurencji
  • brak długotrwałych efektów – o ile nie aktywuje się kolejnych kampanii
  • wysokie stawki na bardzo popularne frazy
  • niewłaściwa optymalizacja słów kluczowych czy samej kampanii powoduje wydawanie dużych kwot na reklamę

Mimo wad AdWords warto zauważyć, że przeważają zalety tego narzędzia. Jak więc najlepiej wykorzystać je do zwiększenia konwersji i popularności danej strony? Warto skontaktować się ze specjalistami reklamy internetowej  Alte Media https://www.altemedia.pl . Ta trójmiejska agencja marketingowa z Gdyni ma ogromne doświadczenie w prowadzenia sukcesywnych działań w Google AdWords. Zaufanie im skutkuje świetnymi rezultatami!

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here