Pozycjonowanie sklepów internetowych – o czym trzeba pamiętać?

0
2996

Prowadzisz sklep internetowy w branży o dużej konkurencyjności? A może stworzyłeś innowacyjny produkt, który chciałbyś sprzedawać w swoim sklepie online i potrzebujesz z nim dotrzeć do szerszej publiczności? Niezależnie od powodu, pozycjonowanie sklepu internetowego to ważny aspekt w prowadzeniu tego rodzaju biznesu. Dowiedz się więcej na ten temat.

1. Określenie celów biznesowych związanych z SEO

To ważne do ustalenia, zanim przystąpisz do procesu pozycjonowania. Czy zależy Ci na tym, by mieć dużo wejść na całą stronę, a może głównie na bloga znajdującego się w zakładce na stronie (rozwój marki)? Chcesz wypozycjonować całą kategorię czy przede wszystkim wybrany, najlepszy produkt? Po wyborach celów biznesowych można już pod nie układać plan działań SEO.

2. Wybór odpowiednich słów kluczowych

Wybranie właściwych słów kluczowych do pozycjonowania sklepu internetowego decyduje o sukcesie bądź porażce celu biznesowego. Jednak co to są właściwe słowa kluczowe? Przede wszystkim takie frazy uwzględniają zarówno frazy ogólne (jedno- i dwuwyrazowe), jak i frazy long-tail (tzw. długi ogon – frazy kilkuwyrazowe). Wybrane słowa kluczowe należy przypisać do adresów URL, które będą pozycjonowane w wyszukiwarce Google.

3. Zainstalowanie potrzebnych narzędzi SEO

Warto skorzystać z potencjału dwóch darmowych narzędzi Google. Pierwszym z nich jest Google Search Console, czyli narzędzie pomocne w optymalizacji stron i monitorowania aktualnego stanu witryny. Drugie to Google Analytics, konieczność, jeśli posiadasz swoją stronę www (nie tylko sklep). Narzędzie bada szeroko rozumianą analitykę internetową (liczba wejść na stronie, zachowanie użytkowników itp.). Oczywiście do dyspozycji jest jeszcze wiele płatnych narzędzi, które pomogą Ci utrzymywać Twój biznes w ryzach od strony SEO. Które będą najlepsze dla Twojego sklepu? Zapytaj o to swojego pozycjonera.

4. Redukcja zbędnych podstron w sklepie

Zwykle takie podstrony obejmują te związane z wyprzedanymi albo nieaktualnymi produktami ze sklepu. Robi się wówczas swoisty bałagan, którego rezultatem jest pojawianie się stron z kodem błędu 404. Bardzo ważne jest zapobieganie ich powstawaniu, ponieważ mogą znacząco obniżyć ruch organiczny i przepływ ruchu ze stron odsyłających.

5. Zastosowanie linkowania wewnętrznego

Wiele pozycjonerów i właścicieli sklepów internetowych skupia się bardzo na linkach zewnętrznych, zapominając przy tym o linkowaniu wewnętrznym. A szkoda! Zastosowanie linkowania wewnętrznego może szybko i prosto zwiększyć pozycje najważniejszych słów kluczowych, zarówno tych ogólnych, jak i typu long-tail.

Wiesz już, na czym polegają najważniejsze działania, jeśli chodzi o pozycjonowanie sklepów internetowych. Do dzieła!

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here