Audyt SEO – czym jest?

0
870
Audyt SEO

Czujesz, że nie wykorzystujesz w pełni potencjału swojej strony, jednak nie do końca potrafisz określić, co jest problemem? Jest to pierwszy sygnał, aby sięgnąć po możliwości audytu SEO. Dziś poznasz kilka podstawowych informacji na jego temat. 

Warto również zgłębić swoją wiedzę na temat samego procesu optymalizacji. Zachęcamy do skorzystania ze strony https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych/, na której znajdziesz wartościowe informacje na temat słów kluczowych, rodzajów technik SEO, czynników rankingowych. Są to dalsze kroki, których podejmiesz się po przeprowadzeniu audytu.

Audyt SEO

Audyt sam w sobie jest procesem przeprowadzenia niezależnej, eksperckiej oceny danej organizacji, systemu, produktu bądź projektu, zgodnie z określonymi standardami i wytycznymi wewnętrznymi danej firmy bądź organizacji. Celem jest znalezienie wszelkich nieprawidłowości, które należy poprawić, aby nasze działania okazały się efektywne. 

W przypadku SEO jest to dokładnie ten sam proces, jednak jego przedmiotem oceny staje się strona internetowa, jej budowa oraz widoczność w przestrzeni internetu. Efektem końcowym audytu jest lista działań, które należy wdrożyć, aby optymalizacja i pozycjonowanie mogły zostać przeprowadzone poprawnie.

Kiedy należy go przeprowadzić?

  • w momencie tworzenia nowej strony internetowej w celu zbadania rynku,
  • w trakcie dokonywania zmian technicznych na stronie,
  • po aktualizacjach algorytmów wyszukiwarek,
  • po zmianie strategii optymalizacyjnej, marketingowej,
  • po przejęciu strony od innego klienta,
  • w celu zdjęcia kar nałożonych przez wyszukiwarkę.

Kto go potrzebuje? 

Zastanawiasz się, czy potrzebujesz audytu? Tak. Jeśli zależy Ci na widoczności strony w sieci, jeśli chcesz poprawić swoje miejsce rankingowe, jeśli chcesz umieć spełniać potrzeby odbiorców. Dobrze zoptymalizowana strona jest elementem niezwykle ważnym nie tylko z pozycji użytkownika, ale również robotów wyszukiwarek. Nie jest on rozwiązaniem problemów, ale jedynie ich określeniem.

Rodzaje audytów SEO

  • manualny – w całości przeprowadzany ręcznie przez eksperta, jest najbardziej czasochłonny i szczegółowy,
  • automatyczny – przeprowadzony wyłącznie przy użyciu narzędzi technicznych, które automatycznie sprawdzają wartości techniczne strony, nie jest opatrzony komentarzem w porównaniu do manualnego,
  • manualno-techniczny – połączenie obu technik, najbardziej korzystny rodzaj audytu.

Elementy audytu SEO

Każda analiza różni się w zależności od eksperta oraz możliwości klienta. Można jednak wyróżnić kilka podstawowych elementów audytu. Mowa wówczas o analizie: 

  • widoczności,
  • struktury strony,
  • link buildingu,
  • indeksowania,
  • słów kluczowych,
  • treści,
  • konkurencji,
  • adresów URL,
  • prędkości ładowania strony,
  • jej bezpieczeństwa.

Podsumowanie 

Wiesz już, czym jest SEO audyt strony i z jakich elementów się składa. Jako świadomy właściciel witryny musisz dbać o jej rozwój, zwłaszcza jeśli zależy Ci na dobrej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Audyt to pierwszy krok do mądrej optymalizacji.

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here