Drukarki znajdują zastosowanie nie tylko w użytku prywatnym, ale także przemysłowym i komercyjnym. Każdy właściciel oraz kierownik sklepu zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę pełni drukarka w codziennym funkcjonowaniu placówki. Za jej pomocą możesz przygotować etykiety cenowe, naklejki oraz liczne inne, mniejszych bądź większych rozmiarów, wydruki. Poniżej udzielamy porad dotyczących zakupu drukarki pomocnej w prowadzeniu sklepu. Dowiesz się jakie są najważniejsze funkcje tych urządzeń oraz na podstawie jakich kryteriów warto dokonywać zakupu.
Drukarka do Twojego sklepu – laserowa czy atramentowa?
Podstawowym podziałem drukarek jest podział na urządzenia laserowe oraz atramentowe. W użytku domowym, o wiele częściej stosuje się modele zasilane kartridżami z tuszem. Rozwiązanie takie jest pod wieloma względami dobrym wyborem. Drukarki atramentowe są stosunkowo tańsze, a jakość ich wydruku w pełni zadowalająca.
Do prowadzenia sklepu warto jednak sięgać po modele laserowe, odznaczające się stosunkowo wyższą wydajnością. Przede wszystkim – drukarki laserowe są w stanie przygotować większą liczbę wydruków, niż urządzenia z tuszem. Jakość wydruku laserowego jest równie dobra, a często nawet lepsza. Ponadto, w drukarkach laserowych nie pojawia się problem wymiany kartridża na nowy, gdy dojdzie do jego zużycia. Mówiąc wprost, drukarki laserowe są nieco droższymi urządzeniami, jednak koszty ich użytkowania są stosunkowo niskie.
Warto też wziąć pod uwagę podział na urządzenia przeznaczone do druku kolorowego oraz monochromatycznego. Większość urządzeń laserowych drukuje przy wykorzystaniu wyłącznie barwy czarnej. Jest to kolor wykorzystywany w trakcie przygotowania etykiet, naklejek i cenówek. Jeśli w Twoim sklepie nie przygotowuje się kolorowych wydruków, wówczas drukarka laserowa czarno-biała wydaje się wyborem optymalnym.
Drukarka do zadań specjalnych – czyli jaka?
Niektórzy sięgają także po bardziej rozbudowane urządzenia wielofunkcyjne, dedykowane do wykonywania większej liczby, bardziej zaawansowanych działań. Drukarka może również pełnić funkcje skanera, faxu, a także wykonywać inne dodatkowe zadania (drukarka etykiet, drukarka do naklejek, drukarka kodów kreskowych). Warto też zwrócić uwagę, czy interesujący Cię model pozwala na drukowanie materiałów w innym formacie niż tylko A4. Kluczowe jest, by urządzenie posiadało opcję drukowania etykiet, cenówek oraz innych materiałów stosowanych w Twoim sklepie. Wybrane urządzenia mogą też drukować w formacie A3, który przydaje się w niektórych placówkach handlowych.
Warto też zwrócić uwagę na wytrzymałość interesującego Cię urządzenia oraz jego odporność na różne szkodliwe oddziaływania. Najważniejsza jest odporność na uszkodzenia typu mechanicznego – wibracje, wstrząsy, uderzenia. Znajdziesz także drukarki o podwyższonym poziomie odporności na wilgoć i pyłki, które wdzierając się do wnętrza urządzenia, mogłyby powoli doprowadzić do jego awarii.
Na koniec warto podkreślić, że kalkulując koszty zakupu poszczególnych urządzeń, warto brać pod uwagę nie tylko cenę ich zakupu, ale także koszty związane z ich użytkowaniem. W przypadku drukarek laserowych, może być to korzystanie z usługi serwisowania. Drukarki atramentowe są bardziej wymagające, gdyż należy regularnie wymieniać ich toner na nowy.