Multimedialne komunikaty mogą stać się ważnym sposobem budowania relacji z gościem w hotelu. Nowoczesne systemy Digital Signage oferują szeroki wachlarz możliwości, które idealnie dopasowują się do potrzeb konkretnego obiektu.
Digital Signage jest systemem, który za pomocą monitora lub aplikacji i serwera pozwala emitować multimedialny przekaz w różnych miejscach jednocześnie. Wysokiej klasy tego rodzaju systemy oferowane są przez doświadczonych producentów (np. iLumioApp, którego ofertę możecie znaleźć pod adresem http://ilumioapp.pl/ilumio-smart-digital-signage/) i często pozwalają zdalnie zarządzać treścią bez względu na to, gdzie znajduje się operator. W ten sposób można emitować obrazy, zdjęcia, animacje, filmy, zwykły tekst, a nawet udostępniać kilka przekazów na jednym ekranie lub zachęcać gości do interakcji (ekrany dotykowe).
Marketing z wykorzystaniem nowoczesnych technologii
System Digital Signage to bardzo skuteczny sposób na docieranie z przekazem marketingowym do odbiorców. Dużą zaletą takiego rozwiązania jest możliwość umieszczenia multimedialnych ekranów w dowolnych miejscach hotelu. Nie trzeba już używać tradycyjnych plakatów czy gablot informacyjnych. Wystarczy jeden duży ekran albo nawet cała ściana ekranów dla lepszego efektu. Wszystko zależy od możliwości i potrzeb hotelu. Najnowsze technologie Digital Signage coraz częściej wyposażane są w systemy identyfikacji twarzy, co sprawia, że przekaz może być personalizowany, a do tego dostosowywany do zachowania gościa dzięki czujnikom ruchu.
Nie bez znaczenia jest to, że hotel może używać systemu Digital Signage do przekazywania informacji (na przykład prognoza pogody, kursy walut, wydarzenia w okolicy, rozkłady jazdy pociągów itd.), ale także jako narzędzie marketingowe. W ten sposób można zachęcać do korzystania z oferty dodatkowej hotelu, jak na przykład SPA, sale fitness, siłownie, restauracje itp. Natomiast dzięki wersjom interaktywnym systemu Digital Signage klient może samodzielnie zarezerwować stolik, złożyć zamówienie na konkretne potrawy, zamówić dodatkową usługę itd. Możliwości takiej technologii są praktycznie nieograniczone.